Thursday, April 29, 2010

Bila kita sayang orang tu

Biler kiter sayang org tu
Kiter terima jer apa yg org tu kata
Tp biler kata dia?
Ati kate takper manusia tak perfect...

Biler kiter sayang org tu
Kita tnggu dia lame pn x per
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2
Ati kate ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu..

Biler kiter sayang org tu
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan
Ada dia lyn kiter?
Ati kate x pe dia busy kott...

Biler kiter sayang org tu
Kita gdh ngan dia, kita diam je
Tp dia heboh 1 dnia
Ati kate x pe, dia tension tuu...

Biler kiter sayang org tu
Kita call nak ckp ngan dia
Tp dia gayut dgn org lain
Biler jd cm2,
Ati kata, x pe, die ade hal nk cakap dgn kwn die...

Biler kiter sayang org tu
Kita bercerita dgn dia,citer ngan tunggul lg baik
Tp biler dia bercerita ngan kita
Kita dgr, sepatah2 kite ingt
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter sayang org tu
Kita n dia lpr
Tp kiter bg sume roti kita kat dia
Ati kata, ala jagalh ati dia, sian dia….

Biler kiter sayang org tu
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih, dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn
Adil ker?
Ati kata, ala bukan selalu pun..

Biler kiter sayang org tu
Kita jadi cam org giler dgr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Biler kiter sayang org tu
Kita x prnh pntingkan diri sndri
Tp dia hpokrit thp gaban
Ati kata x per, dia mmg cm2 kene lah trima..

Biler kiter sayang org tu
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya
Tp dia x tahu kiter berdpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer, jgn nk mngarut
Ati kata, cmnelah dia biler kiter x de, msti dia hepi...

Biler kiter sayang org tu
Kiter x snggp tngk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia??????????

Biler kiter sayang org tu
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia
Tp adkh dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata, x pe, janji die bahagie...



p/s; Sejujurnya, puisi ini bukan hak milik saya.
tapi ianya telah di tujukan untuk saya dari seorang teman rapat saya.
Thank you aimie for the poem.

4 ciuman:

naz said...

ececece menarik:)

Oney Guren said...

urm..lau da syg ..mmg hati and mata jadi butaa...tp...kite ade akal untuk pk..tp puisi nie mmg TERBAEK..can i have 1 copy?muehehee..

Oney Guren said...

i loike..

Luna Abdullah said...

oney: sila laa copy :)